Cum sună 1.500 faţă de 2.500? Bineînţeles că mai puţin, deci mai
ieftin. Însă nu trebuie scăpat din vedere un mic „detaliu”:
cei de la Geely vor să facă o maşină de 1.500 lire
sterline, ceea ce se traduce în 2.200 USD.
Adică doar cu 300 USD mai puţin decât Tata Nano. Însă psihologia numerelor
funcţionează, aşa încât Geely a reuşit să atragă atenţia lumii cu
acest anunţ.
Modelul care, teoretic, prefigurează rivalul lui Tata
Nano a fost prefigurat la Salonul Auto Beijing 2010 de
Geely IG Concept, care a
reuşit să polarizeze privirile vizitatorilor în primul rând prin
soluţia uşilor de tip fluture, ca la Mercedes SLS.
Însă e clar că modelul de serie ultra-low-cost, pe care Geely
vrea să îl construiască începând din 2012, va adopta soluţii
clasice şi se va baza pe un echipament minimalist, pentru a putea
avea un preţ în plaja 1.500 – 2.000 lire sterline.
Totuşi, chinezii sunt încrezători şi afirmă că maşina
lor va oferi o calitate net superioară faţă de rivalul din
India. Totodată, Geely IG de serie urmează să fie ceva mai
mic (lungime de numai 3,17 metri, faţă de 3,29 în cazul lui Tata
Nano), ceea ce va însemna şi un ampatament mai redus (2,1 metri
faţă de 2,28 metri în cazul rivalului indian).
Geely IG va fi propus în configuraţie cu 2+2 locuri, cu un
portbagaj liliputan, iar pe piaţa chineză va fi propulsat de un
mic motor de 1,0 litri şi 70 CP, cuplat la o cutie de
viteze automată CVT. Prin comparaţie, Tata Nano are un
motor de 1,0 litri şi doar 45 CP, în timp ce transmisia este
manuală cu 5 trepte, aşa încât suntem curioşi dacă Geely IG chiar
va fi mai ieftin decât Tata Nano.
Chinezii sunt, însă, mult mai ambiţioşi: ei vor să propună,
undeva în 2014-2015, şi o versiune electrică a acestui
model de serie Geely IG. Conform declaraţiilor oficiale,
acest model ar urma să beneficieze de un motor electric de nu mai
puţin de 80 CP, alimentat de la baterii litiu-ion, care i-ar coferi
o autonomie de circa 150 km.
Având în vedere că maşina expusă la Beijing 2010 era dotată cu
panouri electrice pe capotă şi pe acoperiş, acest lucru pare
plauzibil. Mai ales că guvernul chinez a pornit un amplu program
pentru promovarea construcţiei şi utilizării de maşini electrice în
China.
Preţul estimativ pentru acest Geely IG electric nu a fost
anunţat, dar este clar că principalul vizat este
Renault, care şi-a anunţat intenţia de a deveni primul
constructor care lansează o maşină electrică low-cost. Totodată, Renault
pregăteşte în India un rival de 2.500 USD al lui Tata Nano, deci
lupta în domeniul ultra-low-cost se anunţă aprigă.